به دلیل نوسانات قیمت برای خرید و استعلام محصول تماس بگیرید

تاریخچه کلید و پریز برق

28 فروردین 1403 صبا زاهدی مسگر

تاریخچه کلید و پریز برق

اختراع کلید و پریز برق نقش مهمی در توسعه تمدن بشری ایفا کرد. این اختراع ساده به انسان ها امکان داد تا به طور امن و کارآمد از نور و سایر لوازم الکتریکی استفاده کنند.

اولین کلید برق

اولین کلید برق شناخته شده توسط توماس ادیسون، مخترع آمریکایی، در سال 1880 اختراع شد. این کلید یک وسیله ساده بود که برای روشن و خاموش کردن لامپ های رشته ای که ادیسون نیز اختراع کرده بود، استفاده می شد.

اولین پریز برق

اولین پریز برق در سال 1885 توسط هاروی هابل، مهندس آمریکایی، اختراع شد. این پریز دو شاخه داشت که به لامپ های رشته ای ادیسون متصل می شد.

 توسعه کلید و پریز برق

در طول سال های بعد، کلید و پریز برق به طور قابل توجهی تکامل یافتند. در دهه 1900، کلیدهای سوئیچی اختراع شدند که از جرقه زدن هنگام قطع و وصل جریان برق جلوگیری می کردند. در دهه 1920، پریزهای برق با پایه های ارت برای افزایش ایمنی اختراع شدند. در دهه 1960، کلیدهای دیمر اختراع شدند که به کاربران اجازه می دادند روشنایی لامپ ها را تنظیم کنند.

امروزه کلید و پریز برق

امروزه، کلید و پریز برق در انواع مختلفی با ویژگی های مختلف موجود هستند. برخی از کلید و پریزها دارای تایمر هستند که می توان آنها را برای روشن و خاموش کردن خودکار چراغ ها در زمان های خاص برنامه ریزی کرد. برخی دیگر دارای سنسور حرکتی هستند که به طور خودکار چراغ ها را زمانی که کسی وارد یا خارج از اتاق می شود روشن می کنند.

نقش کلید و پریز در زندگی مدرن

کلید و پریز برق بخش ضروری از زندگی مدرن هستند. آنها به ما امکان می دهند تا به طور امن و کارآمد از نور و سایر لوازم الکتریکی استفاده کنیم. بدون کلید و پریز، زندگی ما

بسیار دشوارتر و پرمشغله تر خواهد بود.

برای خرید انواع کلید و پریز برق با بهترین قیمت می توانید به فروشگاه برق لاله زار مراجعه کنید و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.


ثبت نظر

( نظر خود درباره این مقاله ثبت نمایید )

بد خوب
All Right’s Reserved | Designed by Nonegar Pardazesh © Copyright 2020 متن کپی رایت از تنظیمات نوشته شود